Mindfulness

We werken samen met Mindfulness Rotterdam en met Mindful netwerk. Check de agenda voor aankomende trainingen / evenementen op de website van Mindfulness Rotterdam en Mindful netwerk.

Mindfulnesstraining Maandag 8, 15 en 22 april; 6, 13, 20 en 27 mei, 3 en 10 juni 2019  19.30 – 22.00 uur € 350,- ————————————————————————————————————

(Zelf)compassie training ♦ Dinsdag 2, 9 en 16 april; 7, 14, 22 en 28 mei, 4 en 11 juni 11.15 – 13.45 uur ♦ €350,- ————————————————————————————————————

Reiki 1
♦ Zaterdag 18 en zondag 19 mei
 10.00 tot 16.30 uur
 € 150,-

Mindfulness training

Tijdens de Mindfulnesstraining krijg je handvatten aangereikt om in aandacht te kunnen leven. Door middel van begeleide aandachts-, concentratie-oefeningen en eenvoudige bewegingsoefeningen, leer je je aandacht te richten op het hier en nu, op wat je denkt en voelt, op wat je doet en wat er om je heen gebeurt.

Met behulp van oefeningen die het bewustzijn in het dagelijks leven vergroten, leer je dat je een grotere invloed hebt op de manier waarop je omgaat met je gedachten, emoties en handelingen dan dat je ooit had durven dromen. Elke bijeenkomst staat in teken van een thema zoals, ademhaling, emoties, gedachten, acceptatie, luisteren, overtuigingen, … etc.

Om de training succesvoller te maken, krijg je huiswerk mee om elke dag minstens een half uur mindful bezig te zijn, om langzaam maar zeker een gewoonte van mindfulness te maken en om het steeds vaker en gemakkelijker in je dagelijkse leven toe te kunnen passen.

De MBSR/MBCT training bestaat uit 8 bijeenkomsten + een stiltesessie van elk 2½ uur.

Als je minstens 8 sessies hebt bijgewoond ontvang je een bewijs van deelname.

Beschik je over een fitpas?
In sommige gevallen ontvang je dan 10% korting

(Zelf)compassie

Waarom een training Zelfcompassie?

Ben jij soms ook zo hard voor jezelf en leef je eigenlijk niet het leven dat je zou willen leven? Die kracht van onze innerlijke kritische stem gaan we tijdens een training leren herkennen en verzachten en ombuigen naar onze vriendelijke stem. Hierin kom je meer in je natuurlijke kracht te staan en zal je merken dat je dingen in het dagelijkse leven makkelijker oppakt en kan hanteren.

Voordelen van training in Zelfcompassie

1. Beter slapen
2
. Ontwaken op een vredige manier
3. We raken op goede voet met onszelf (en met anderen)
4. We voelen eerder ons beschermd/geborgen
5. Liefdevolle vriendelijkheid creëert een grote bescherming tegen gevaar, angst en agressie

Heel belangrijk is dat compassie voor jezelf betekent dat je je menselijkheid accepteert en respecteert. Dingen gaan niet altijd zoals je zou willen. Je komt frustratie tegen, verlies, je maakt fouten, je loopt tegen je eigen grenzen aan, je voldoet niet aan je eigen idealen. Dit is de menselijke conditie: een realiteit die we allemaal met elkaar delen. Hoe meer je je hart openstelt voor die realiteit, in plaats van er tegen te vechten, des te meer zul je in staat zijn compassie te voelen voor jezelf, en voor al je medemensen.

O.a. volgende onderwerpen komen aan bod:
• Jezelf accepteren zoals je bent.
• Mildheid en gedeelde vreugde.
• De wijsheid van de modder en de lotus.
• Een gelukkige houding in het leven.
• De 3 types van emotieregulatie.
• Pijn, compassie en zelfcompassie.
• Spijt, schuld en vergeving.

Is Zelfcompassie iets voor mij?

Deze Zelfcompassie training wordt aangeboden als vervolgtraining Mindfulness. Mocht je nog geen mindfulness training hebben gevolgd, maar heb je wel ervaring met meditatie en/of yoga? Dan is er een mogelijkheid om met deze training te starten.

Aanmelden kan via

info@mindfulness-rotterdam.nl